::Selamat Datang Ke MySelamba::
Sila Daftar/Log in Untuk Akses Ke Section Download & Lain²
Log in

I forgot my password

P’daftaran Staff MySelamba
Nama:
Email Address:
Memohon Jawatan:
Masa Online Dlm Sehari (Dalam Jam):
No HP:
Sebab Memohon:


Sembahyang

View previous topic View next topic Go down

Sembahyang

Post by Miss Myaa on Fri 05 Aug 2011, 5:10 pm

pada suatu hari jumaat yang hening amat naik bas ke masjid untuk menunnaikan sembahyang jumaat. mat Amat memberikan seringgit untuk tambang bas pergi dan balik memandangkan Amat dah pon makan tengahari di rumah.adapon,perjalanan ke masjid itu 10 km jauhnya. Amat pon membayar tambang bas 50 sen kepada konduktor yang ensem itu. lalu konduktor tu pun memulangkan baki wangnya dengan duit syiling 50 sen sekeping.Amat pon ambik duit tu simpan dalam kocek baju melayunya. sesampainya di masjid, Amat pon mengambil tempat di saf kedua memandangkan saf pertama sudah pon penuh adanya. setelah azan berkumandang, pak imam pon mengimamkan solat Zohor berjemaah itu. Amat pon menunaikan sembahyang berjemaah itu..semasa para jemaaah rukuk termasuk Amat sekali...tiba2 duit 50 sen nya jatuh dan tergolek betul2 jatuh di bawah telapak tangan orang dihadapannya.. risau bila pikir nak jalan kaki balik rumah di panas2 terik tu..amat pon berbisik kepada orang dihadapannya... Amat: "jangan ambik duit aku tu,aku nak buat tambang balik nanti.." .. lalu orang itupun menjawab.."alah,setakat 50 sen aku x heran la,tader sape nak ambik duit kau tu". lalu orang disebelah Amat pula yang terkejut kerana Amat bercakap di dalam sembahyang pon berkata..." eh, korang nie..dalam sembahyang mana boleh bercakap".. selepas itu,ada seorang yang lain pula bersuara " yang kau bercakap tu aper ".... sahlah..sembahyang mereka telah terbatal hanya kerana 50 sen. MORALNYA : jangan bercakap dalam sembahyang..lupakan hal2 dunia bila mengadap Allah Yang Maha Esa..

Miss Myaa
Moderator
Moderator

Posts : 48
Points : 90
Reputation : 0
Join date : 10/07/2011

View user profile

Back to top Go down

Re: Sembahyang

Post by - A y r a - on Thu 11 Aug 2011, 2:47 pm

HAHHA~ sbab 50 sen pon leh batal semayang dorg... tpi betol la ckp ko, solat zaman nie mmg susah nk terima..dulu zaman nabi, sahabat kene panah dgn musuh pon dorg still leh habeskan smyang... skg nie nyamuk ggit pown dh menggaru mcm ape time smyang ><"

- A y r a -
Moderator
Moderator

Posts : 23
Points : 37
Reputation : 0
Join date : 09/08/2011

View user profile

Back to top Go down

Re: Sembahyang

Post by Miss Myaa on Thu 11 Aug 2011, 9:17 pm

HAHA,! Tahu tape :D

Miss Myaa
Moderator
Moderator

Posts : 48
Points : 90
Reputation : 0
Join date : 10/07/2011

View user profile

Back to top Go down

Re: Sembahyang

Post by En Fitri on Thu 11 Aug 2011, 9:47 pm

Hahaha.. yang tak tahan semua Batal Smyang...

En Fitri
Admin
Admin

Posts : 50
Points : 64
Reputation : 0
Join date : 13/07/2011
Age : 25
Location : Ampang , Selangor

View user profile http://www.facebook.com/FitriFrenzy

Back to top Go down

Re: Sembahyang

Post by Sponsored content Today at 8:32 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum